2011. július 19., kedd

Hibás VMware Data Recovery működés

Bár a virtuális gépek mentésére használt elsődleges eszköz a TSM, bizonyos esetekben jól meghatározott gépek körére tökéletes megoldás nyújthat a VDR is. Főleg, hogy az 1.2.0-ás verzió már egészen megbízhatóan működik. Most persze ellentmondtam a bejegyzés címének, de tényleg ez az igazság. Hogy néha mégis történik egy kis gubanc? Melyik termékkel nem?

A VDR egyik nagy hiányossága, hogy nem képes üzeneteket küldeni a mentések státuszáról. Éppen ezért fordulhatott elő, hogy néhány napig a backup jobok nem futottak le. Ez onnan derült ki, hogy folyamatosan ellenőrzöm a snapshotok méretét, korát, és az egyik mentendő szervernél feltűnt, hogy a VDR által készített snapshot még mindig létezett. Hogy pontosan mi történt, az már nem fog kiderülni. De az biztos, hogy a VDR már nem törölte a saját maga által kreált snapshot, a mentéshez saját magához felcsatolt diszkek még mindig ott voltak, illetve a backup sem futott attól az eseméyntől kezdve.

Gyors keresés a Neten, és a következő KB cikkhez jutottam el. Bár a körülmények nem voltak teljesen azonosak, de mégis kecsegtetett némi reménnyel.
A cikkben foglaltaknak megfelelően letöltöttem a fixdeletable.py Perl scriptet, bemásoltam a virtuális gép folderébe, majd futtattam.







Látható, hogy bizonyos vmdk file-ok esetében végre is hajtotta a módosításokat (törölhetővé tette a snapshotokat). Ezután létrehoztam egy snapshotot, majd a snapshot manager-ben a Delete All paranccsal igyekeztem megszabadulni az összes snapshottól. A várt siker helyett a következő üzenet fogadott:








A zárolást nyílván nem okozhatta más, mint maga a VDR, hiszen a két diszk továbbra is látszott a VDR erőforrásai között. Ezután még négy lépés hiányzott a sikerhez:

  • VDR leállítása
  • mivel így a lock megszünt,  a snapshotok törlése
  • a VDR lemezei közül a nem oda valók törlése (vigyázva arra, hogy csak a VDR-től vegye el, a datastore-on maradjon
  • VDR indítás, ellenőrzés
Ha a Data Recovery rendelkezne valamilyen beépített üzenetküldő szolgáltatással, mindez még a hiba napján megoldódhatott volna. Remélhetőleg a következő verzióban ez a hiányosság megszűnik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése