2017. november 3., péntek

Könyvajánló - VMware vSphere 6.5 Host Resources Deep Dive

Ilyen még úgysem volt :)

A nyár közepén jelent meg Frank Denneman és Niels Hagoort szerzőpáros fenti könyve, amit már a kiadást megelőző hónapokban is figyelemmel kísértem, mivel már régen szerettem volna egy olyan könyvet beszerezni, ami megfelelő mélységgel, de mégis érthetően tárgyalja a mai modern x86 alapú szerverek működését.
Ezen ismeretek beszerzésére a mostani, egyre nagyobb és nagyobb kapacitású szerverek esetében fokozottan szükség van, hiszen egy-egy szerveren ma már akár 50-60, de még több virtuális gépet is futtathatunk (a szerverekben lévő nyers erőforrások lehetővé teszik), így minden apró részlet komoly hatással lehet a performanciára.
Így amikor megjelent, az elsők közt rendeltem meg. Mivel szeretem a papír alapú könyveket, így egyáltalán nem volt gond, hogy az első hónapokban csak ilyen formátumban volt elérhető.



Mint a képen is láthatjátok, négy téma köré szerveződnek a fejezetek, mint ahogy a VMware üzemeltetés során is ezen erőforrások mentén kezeljük a környezetünket.
Azok számára is hasznos lehet, akik nem VMware-t üzemeltetnek, de 100%-ban mi tudjuk igazán kihasználni az innen felszedett tudást.

A VSAN-t tárgyaló fejezet kivételével mindent elolvastam, és ha majd az időm engedi, akkor következik a második olvasás, amikor is már olyan szempontból is nézem majd, hogy az én környezetemben milyen módosításokat érdemes végrehajtani ahhoz, hogy még jobb legyen minden.

Csak egy példa. A Host Power Management témában leírtakat alkalmazva egy teszt hoston kb. 20%-kal nagyobb CPU teljesítményt sikerült elérni (benchmark programmal mérve).

Az aktuális dolgokon kívül néhány, a következő években mindennapossá váló technológiáról is esik szó (pl. 3D Xpoint)

Akit érdekel, az Amazon oldalán megtalálja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése